Friday, August 27, 2010

.: Konversasi Malam [Edisi Bual Bicara Bersama Staff Celcom]

Malam semalam lepas melantak main snooker 8 table,aku dan 2 orang kawan melepak dekat McD Bukit Tinggi..

Hujan turun sikit punya lebat.Masa tu aku rasa pukul 3 pagi.Sejuk macam apa.Nak peluk Jum pulak orang pandang ingat gay..

Tiba-tiba Incik E si staff Celcom buka cerita..

"Lu orang rasa panas ke tak bila Islam di-buat main-main?...Hari tu surau kena simbah cat.Hari ni pula sibuk pasal orang cina masuk surau bagi ceramah.Dia orang ingat apa...".Bebel dia..


"Relek brader.Cakap slow-slow sikit...".Sound Jum KP pasal belakang table ade 5-6 orang cina..


"Gua tak boleh makan 5-6 orang tu.Semua bertatu tu beb...".sambung aku..


"Islam ni agama suci tau...".Bentak Incik E lagi...




Aku dengan Jum KP anggukan saja.Apa kena dia ni entah.Rasa-rasa pasal kena bayar table snooker tadi kot..


Tiba-tiba dengar orang mengaji Al-Quran...Apa jadah orang mengaji kat McD.Sekali pandang rupanya staff McD tu buka tv3.Rancangan mari mengaji...


Boleh tahan juga yang mengaji.Budak umur 10 tahun tu.Mcam aku..dulu la.Sekarang nak pegang Al-Quran setahun boleh kira berapa kali...






"Wei,jom blah..Aku rasa panas la..".Incik E bersuara..

No comments:

.: The Lust