Sunday, April 29, 2012

Hari Ke-SeratusEnamPuluhDua





It’s been a while.

Dunia makin ligat berputar dan berubah.



Banyak kawan-kawan se-lepak-kan aku yang nak menamatkan zaman bujang dalam masa terdekat ni. Yang bertunang pun boleh tahan banyak juga. And since arwah mak meninggal dunia, there’s a bunch of people including my office mate bertanya hampir saban hari bila aku nak kahwin.

I said to them “What for?”. And they always said the same answer.

“ Untuk hilangkan sunyi duk rumah sorang-sorang’.

Yes. Dunia aku memang sunyi. For now I live with sister and his husband, dan anak buah aku yang berumur 4 tahun. Setiap hari lepas kerja kakak aku ada kelas di UITM. Dan husband dia pula kerja shift. Anak buah aku pula di jaga oleh auntie aku. So, almost every day when I go back from work, I am alone…

Alone hingga sampai satu tahap aku terpaksa menahan untul memanggil “mak” setiap kali aku pulang ke rumah. In fact, perkataan menahan itu sendiri sebenarnya tak dapat nak membendung rindu aku pada arwah…




**


I’m not really a family guy. Aku jarang duduk dekat rumah kecuali bila hampir hujung bulan. Masa aku berbual dengan arwah mak cuma sebelum aku pergi kerja dan selepas Magrib saja. Dan aku akan keluar lepak lepas Isyak dan sampai dekat Subuh baru aku balik. Dan siangnya aku akan tidur macam kelawar.nice ehh. Aku juga jarang nak melibatkan diri dengan aktiviti-aktiviti family ini. Lepak-lepak bersantai dengan keluarga, that not my thing.

And now, I’m totally regret it.




**




Hidup perlu diteruskan. Dan itu yang aku hari-hari usahakan..

Untuk family, untuk B, untuk kawan-kawan dan untuk Yang Maha Esa…


InsyaAllah..






2 comments:

Dammit said...

dude, stay +ve. Perkara lepas yang baik, teruskan. yang tak baik, ambik iktibar. Yang penting macam mana kau isi hidup hari ni, esok sampai akhir hayat. Mesti ada benda positif di sebelik semua ni. Selamat.

Apa Kau Nak said...

Nothing can really fill the void of something which has been lost. Substitute, maybe. But replacement,not really. Time will heal the wounds but the scar will be there forever. Good thing is, the thicker the scars the more numb you will become. And sometimes numb is a good thing. Like walking through life with a perpetual anesthesia. ;)

.: The Lust