Thursday, May 14, 2009

Entri Hari Ibu...

"Pergi lah apply kat MAIS,mana lah tau boleh dapt kerja tu.."
Kakak aku berbunyi...

"Entah.Cakap gaji tak cukup.Try la..."
kata ibu...

"Tak nak la.Kang kena pakai serban.Kawan kata time interview kena azan ngan mengaji.."
Aku membalas..

"Eh,bagus lah tu.Ilang sikit setan-setan dalam kepala ko tu..."
Ibu mulakan hujah-hujah pedasnya..

Ok.Stop...


"ok-ok...Nanti aku isi borang tu.."
kata aku.Tak sanggup aku dengar hujah pedasnya.Confirm cair taik telinga aku...





Memang lah aku agak kecewa sebab tak dapat kerja runner tu.Tapi untuk aku apply kerja kat Mais.Ohh..Tidak.....Ini kalau aku dapat interview ni.Mahu aku jadi ustaz.Bukan lah aku ni memilih kerja tapi kerja kat Mais.Majlis Agama Islam Selangor tuuuuu...

Masuk office dia pun agaknya aku dah panas.Inikan pula kerja kat situ..

Tapi akhirnya aku isi juga form tu.Ibu siap minta surat sokongan lagi.Ibu yang minta.Berkat tu.....

Harap-harap tak dapa kerja tu.Bukan aku nak sangat pun..

Saja jaga hati ibu.



Selamat Hari Ibu....Hehehehe....





p/s : Entri yang lambat di post.Tahap dewa kemalasan dan dewa beku otak sedang melanda..

No comments:

.: The Lust