Friday, October 22, 2010

“Bangun pagi, termenung, mandi, sarapan, tergopoh-gapah mengejar punch card, kerja, makan, kerja lagi, pulang lewat petang, bersosial, makan lagi, termenung lagi, dan akhirnya sebelum tidur tertanya-tanya,

"Bila-lah aku mahu tenteram?"

"Bila-lah aku akan dapat tenang?" dan,

"Sampai bila-kah aku akan terus berhidup dalam begitu-begini?"

Menjadi rutin untuk 10, 20, 30 tahun? Atau biar-kan sahaja jiwa ter-khayal dalam pelukan materialis yang langsung tak di-pandang Tuhan walau sebelah kepak nyamuk ini, untuk sepanjang nyawa berlingkar di dalam jasad?”




diambil dari sini






Apa yang aku perlukan sebenarnya untuk terus menghadapi dunia ini?






3 comments:

Amal said...

kau perlu Dia.

Unknown said...

kan rutin..yg nak kene lainkan rutin tu kite2 jugak..

naqibmiller said...

amal - true...
kampung boy - kalau aku tukar rutin kene tukar keje skali la bro...

.: The Lust