Thursday, February 26, 2009

Sedapnyeeeeeeee......~

Malam minggu yang lepas aku bersama dengan En.Jum KP dan Si Bulat pergi lepak dekat satu kedai mamak.Yang mana kita orang tak pernah pergi langsung.Aku lepak dekat situ pun di sebabkan ada projektor besar.(gile kau,Manchester main tu)...


Malam tu aku order mee mamak.Tengok macam syok je...


Bila sampai makanan aku,aku pun melahap la.Dan aku rasa macam ade yang tak kena je.Rupa-rupanya mamak tu bagi aku sudu double.Patut la macam tebal je.Yang En.Jum KP cakap benda tu macam teknik pelaris lah.Aku kurang percaya tapi dah 2-3 kali berlaku kat kekawan kitaorang..


Yang first kena dekat kedai tomyam kat Shah Alam.Order air laici,dan dia memang bagi air laici.Tapi dengan sudu 2.Tak ada straw.Gila kau.LAgi 1 kena dekat Berkeley Klang.Sama juga,order mee dia bagi mee dengan 2 sudu.Tak ada garfu..


Entah la.Macam pelik dan mungkin kebetulan tapi....entah la.Kakak aku kata benda tu macam pelaris.So,bila customer tengok ada benda pelik cmtu,diaorang akan datang lagi.Lagi-lagi orang cina....


Pasal orang berniaga ni macam-macam cara,teknik melaris.Ada yang baik dan ada yang melencong.Terpulang la.Yang penting kita bayar makanan kita.So,kalau ada apa-apa diaorang yang tanggung..



*pada mamak BBK,tunggu la.kang dah kaye aku datang balik kedai kau.bayar utang...

2 comments:

s a L o m a said...

apa kena mengena teknik melaris dengan 2sudu?lagi takmau datang lepas tu ada..basic table manners pun taktau,boleh laris kedai ka??

naqibmiller said...

Bukan cmtu la...
Bagi orang cina ni,bile ade bnde pelik.kedai tu special.so die akan datang lagi...
dan bagi die bende tu ade 'ong'...
bukan la aku ni percaye tapi itu la yg orang bgtau.
ala,kt area mamak mane ade basic table manners kak oiiiii....

.: The Lust