Friday, February 27, 2009

Tanpa Tajuk 1

Memang aku ni agak cetek ayat dan ilmu untuk menulis mengenai hal-hal lain selain hidup dan dunia sekeliling aku tapi bila semalam aku tengok televisyen terus 'menyirap' darah aku..

Bukan mengenai slot 'Keliwon' atau pasal gusti tapi bila melihat orang melayu kita diperkotak katik kan oleh bangsa lain.Dan aku ini bukan la seorang yang bersifat perkauman tetapi mungkin pasal aku juga seorang melayu...

Kenal Karpal Singh??
Mungkin dia bukan orang pertama yang memaki hamun di parlimen tetapi dia lah manusia celaka pertama yang terus terang memaki hamun UMNO,khusunya PEMUDA UMNO.Mungkin bagi sesetengah orang,UMNO sudah tidak relevan dan mungkin ada kebenarannya.Tapi bagi aku,inilah parti melayu yang memperjuangkan hak-hak orang melayu walaupun ada segelintir ahli-ahlinya yang 'serong'..

Terus terang aku cakap aku tidak minat politik tapi bila tengok melayu di hina,di gelar celaka oleh bangsa lain aku terus tak boleh tahan.Siapa dia untuk bercakap macam tu??Majoriti dalam Pemuda UMNO sendiri adalah orang melayu.Dan bila die bercakap macam tu seolah-olah dia menghina melayu.Karpal kena ingat,hampir 70% rakyat Malaysia adalah melayu.So,pandai-pandai la hidup.Jangan sampai satu hari nanti beliau sendiri menjadi seperti kes Altantuya...

Aku bukan racist tapi ini melibatkan maruah bangsa aku....

Untuk Azmin Ali dan rakan-rakan PR nya yang berbangsa melayu...
Ingat,kau semua adalah melayu.Mungkin kau semua ada motif masing-masing tapi jangan lah sampai menhina bangsa kau sendiri.

Untuk Anwar Ibrahim...
Tak payah lah berangan nak jadi perdana menteri.Satu hari nanti kau akan dijatuhkan oleh orang-orang kau sendiri.Orang yang sanggup kau pertahankan lebih dari bangsa kau sendiri.



**


Aku bukan seorang yang mudah 'sentap' tapi aku muak tengok melayu di maki hamun.Aku sanggup bertumbuk.Betul!!walaupun aku ini tak lah sekuat mana tapi aku sanggup bergaduh untuk bangsa aku.(walaupun aku sudah bertahun tidak menumbuk orang)..

Bagi aku politik ini pelik.Sama seperti orang-orang nya...



p/s : Maaf kalau sesiapa yang membaca nya tak paham mengenai kandungan nya..

1 comment:

s a L o m a said...

saya tak kisah bangsa apa,selagi agama kamu pegang.isu bangsa ni nak cakap sampai bila takkan habis.

.: The Lust